diumenge, 13 de desembre del 2009

4 HABILITATS LINGÜÍSTIQUES

Fa uns mesos a l’assignatura COED, se’ns va explicar les quatre habilitats lingüístiques , aquestes eren: llegir,escriure, parlar i escoltar, són les habilitats que un usuari de la llengua ha de dominar per poder-se comunicar amb eficàcia en totes les situacions possible.

El pas següent va ser començar a definir cadascun d’aquest conceptes .
Vam començar pel de llegir que era del que podíem dir més coses, entre elles destacaré les més representatives, primerament, definiré llegir: és un procés a través del qual es comprèn un text escrit, per entendre el fet que llegir és igual a comprendre cal saber que llegir és un procés actiu, perquè qui llegeix ha de construir un significat del text.
També cal saber que llegir és un procés d’interacció entre qui llegeix i el text i finalment destacaré que sempre que llegim és per aconseguir un objectiu, aquest ja potser per plaer o per alguna funció concreta.
Seguidament ens vam posar a parlar d’escriure on només vam destacar que era un procés mitjançant el qual es produeix un text significatiu.
Tot seguit l’Imma va definir-nos parlar i ho va fer dient-nos que parlar es expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
Finalment per acabar ens va definir escoltar, és comprendre un missatge a partir d’engegar tot un procés cognitiu de construcció del significat i d’interpretació d’un missatge o discurs pronunciat oralment, per finalitzar l’apartat ens va donar sis respostes a la pregunta: Que
demana escoltar?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada